KETÄ OLEMME JA MITÄ TEEMME?

Vuosikokouksessa kesäkuussa 2020 valittiin hallitukseen kuvassa näkyvät Pekka (varapj), Tarja (rahastonhoitaja), Henna (pj) ja Sanna (sihteeri).

Toivomme pyhtääläisiltä paljon yhteydenottoja ja ideoita! Kaikkiin hallituksen jäseniin saat yhteyden osoitteesta info@pyhtaanvalo.fi .

Valokuva: Johanna Hartikka Visual Photography

Pyhtään Valo ry perustettiin marraskuussa 2018 neljän kirkonkyläläisen toimesta elävöittämään Pyhtään Kirkonkylää. Nimenä silloin oli Stockforsin Valo, kylällä aikanaan toimineen yhdistyksen mukaan; nimen symbolinen merkitys haluttiin säilyttää, koska Stockfors toi kylälle aikanaan paljon elämää.

Yhdistyksen toiminta herätti kuitenkin siinä määrin kiinnostusta ja uusia ideoita, että kesällä 2020 nimi muutettiin Pyhtään Valo ry:ksi, ja samalla tehtiin sääntömuutos, jonka mukaisesti yhdistys voi toimia koko Pyhtään alueella, painopisteen pysyessä Kirkonkylässä.

Pyhtään Valo ry:n tarkoituksena on

• toimia Pyhtään Kirkonkylän kehittämiseksi
  • edistää kyläläisten yhteistoimintaa
  • parantaa asumisviihtyvyyttä ja kylän palveluita
  • vaalia Pyhtään Kirkonkylän perinnettä, historiaa ja kulttuuria
  • tukea Pyhtään Kirkonkylään liittyviä projekteja ja hankkeita.

Yhdistys voi toimia ja toteuttaa tapahtumia ja projekteja myös Pyhtään muissa kylissä.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi Pyhtään Valo ry voi järjestää kulttuuri- ja huvitilaisuuksia, talkoita, urheilukilpailuja ja muuta kyläläisten yhteistoimintaa sekä suorittaa julkaisutoimintaa. Meidät tunnetaankin kylillä jo mm. Kirkonkylän kävelykierroksesta, Kyläkahvila Onnin kanssa järjestetystä Oktoberfest-pubivisasta, Kasvata Kirkonkylän komein kurpitsa -kilpailusta, Pyhtää-seinäkalenterista, kylän siivoustalkoista sekä Stockforsin joulumarkkinoista.

Valoa kohti!